Wednesday, May 22nd 2013, 6:00am UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register

Dear visitor, welcome to Monitoring-Portal.
Although this is a german monitoring forum, please don't hesitate to post in English. Nearly everybody here understands you and will answer in English as well.
If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

thecaptain

Beginner

Birthday: Oct 17th

Occupation: Systemadmin

Number of monitoring servers: 1

Nagios Version: 3.2.0

Distributed monitoring: Nein

Redundant monitoring: Nein

Number of hosts: 20+

Number of services: im Aufbau

Plugin Version: 1.4.12

NagVis Version: 1.4.3

NDO Version: 1.4 b8

Other Addons: NagiosQL 3.0.3

21

Monday, October 5th 2009, 11:24am

Danke für den Hinweis, habe es grade gepostet -> Link.

##### EDIT #####
Ich habe jetzt das Thema hier und im dortigen Forum auf "solved" gesetzt. Was die Ursache des Problems war kann ich aber nicht sagen, denn leider rannte mir die Zeit davon und ich habe einfach mein OpenSuse komplett neu aufgesetzt. Danach funktionierte die Installation von NagiosQL tadellos.

Danke an alle, die geholfen haben.
"Mehr Überwachung führt nicht automatisch zu mehr Sicherheit, aber stets zu weniger Freiheit. Es gibt keine absolute Sicherheit."
- Datenschützer auf der 72. Konferenz der Datenschutzbeauftragten des Bundes und der Länder -

This post has been edited 4 times, last edit by "thecaptain" (Oct 8th 2009, 4:35pm)